Stäng
Bild
Kontakt

Drift, support och felanmälan

Har du problem med din tjänst vänder du dig direkt till din tjänsteleverantör i första hand. Nedan samlar vi planerade och pågående driftstörningar i nätet. Under Frågor och svar hittar du information om de vanligaste frågorna vi har från våra kunder.

Klicka på länken till valjtjanst.se för att hitta kontaktuppgifter till respektive tjänsteleverantör i Säffle Fibernäts tjänsteportal Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. för att komma i kontakt med din leverantör för support och felanmälan.

Felanmälan

Du som kund ska alltid kontakta din tjänsteleverantör om du upplever problem med din uppkoppling.

I formuläret nedan kan du felanmäla din fiberanslutning eller rapportera avvikelser som du upptäckt på fibernätet.

Kundtjänst finns även tillgänglig för felanmälan på:
Bredband@sakom.se
0533-68 11 10
Mån-Fre 09.00- 15.00 (lunchstäng 12.00-13.00)

Till formuläret

Nedan film innehåller självavhjälpningstips vid fel på dina tjänster eller anslutning.

Felanmälan helg

Under helgerna har vår kundtjänst stängt. Om du upplever problem med din anslutning rekommenderar vi att du kontaktar din tjänsteleverantör i första hand. Du kan även använda formuläret ovan för att nå oss så hjälper vi dig så snart vi kan.

Driftstörningar

Information kring alla kända driftstörningar publiceras här nedan. Vi försöker uppdatera med information så snart vi kan (med undantag för kvällar och helger).

Önskar du få den senaste driftinformationen från oss via e-post eller SMS, registerara dig här! Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

 

Avbrottskarta

I kartan kan du se vilket område som är påverkat av planerade samt oplanerade avbrott.

Till driftinformation och avbrottskarta

AKUTA DRIFTAVBROTT

Just nu har vi inga akuta driftavbrott i nätet.

PLANERADE DRIFTAVBROTT

Av säkerhetsskäl visar vi inte längre kommande eller planerade avbrott här på sidan.
Vid planerade arbeten som påverkar en specifik fiberanslutning informerar vi istället direkt via e-post eller SMS.

Om du vill få utskick om planerade driftavbrott som rör din fastighet – oavsett om det gäller villa, fritidshus eller flerfamiljshus – behöver du registrera dina kontaktuppgifter.

Äger du flera fastigheter i kommunen kan du registrera samma telefonnummer eller e-postadress på samtliga adresser.

Registera dig gör du enkelt här.

  • Efter att ett avbrott avhjälpts kan du ev. behöva starta om din tekniska utrustning för att få dina tjänster att fungera igen.

Vid ev. frågor om ett avbrott, eller om dina tjänster inte fungerar som dom ska efter avbrottet kontakta vår kundtjänst.
Tfn: 0533-68 11 10 Epost: bredband@sakom.se

Andra frågor

Vi har samlat de vanligaste frågorna under sidan Frågor och svar. (FAQ)

Kontakt
  • Säffle fibernät - SÄKOM

    Expedition Säffle fibernät

    SÄKOM

    0533-68 11 10

    Forskningsvägen 1, Säffle

Senast uppdaterad • 2025-11-14