Medarbetare i Säffle kommun
Från medarbetarportalen kan du nå information och funktioner som till exempel din e-post, intranätet och olika verksamhetssystem. Du loggar in med samma användar-ID och lösenord som du använder när du loggar in i en av kommunens datorer
Medarbetarportalen har ett nytt utseende. Du kommer fortsatt att logga in med en så kallad webbdosa men gränssnittet kommer vara uppdaterat. När du är inloggad kommer du att nå webbmail och intranät via knappar på mitten av sidan istället för rubriker till vänster som tidigare.
- Återställ ditt lösenord med BankID
Du kan själv återställa ditt lösenord med hjälp av ditt BankID.
- Klicka på länken nedan så kommer du komma till en sida där du scannar QR-koden med ditt BankID
- När du loggat in klickar du på knappen "Återställ lösenord"
- Nu får du välja ditt nya lösenord. Det finns lösenordskrav som du måste ta hänsyn till. Lösenordet ska vara minst 12 tecken, innehålla små bokstäver, stora bokstäver, siffror och/eller icke-alfabetiska tecken (som till exempel ! # % ?).
- Jobba hemifrån via VPN
Om det finns program eller verksamhetssystem som du inte kommer åt via medarbetarportalen kan du behöva VPN när du jobbar hemifrån. Innan du kan börja använda VPN behöver du kontakta IT Servicedesk för att få behörighet till applikationen. Här hittar du en guide hur man går tillväga när man kopplar upp sig mot VPN. Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
- Behöver du hjälp?
IT Servicedesk har en supportportal där du kan hitta stöd och hjälp i form av text- eller videoguider.
- Fjärrstyrning via Teamviewer
I vissa supportärenden kan IT servicedesk behöva fjärrstyra din dator. Då används programmet Teamviewer.
-
IT Servicedesk
Support och felanmälan
IT-enheten
0533-68 15 61
Forskningsvägen 1, Säffle
Öppettider helgfria vardagar 07.30-12.00 och 13.00-16.00
-
IT Servicedesk telefoni
Support och felanmälan telefonifrågor
IT-enheten
0533-68 11 00
Forskningsvägen 1, Säffle
Öppettider helgfria vardagar 08:00-12.00 och 13.00-16.00