Bild
Kontakt

Redan kund i fibernätet

Har du flyttat in i en bostad med anslutning till vårt fibernät?

Välkommen – Du har tillgång till ett stabilt och modernt fibernät som ger goda förutsättningar för snabb och säker uppkoppling.

För att komma igång med bredband, tv eller telefoni beställer du enkelt dina tjänster via vår nya tjänsteplattform.

Från och med den 1 maj 2025 gäller valjtjanst som vår nya plattform för beställning av tjänster.

Information om tillgängliga tjänster samt kontaktuppgifter till tjänsteleverantörerna finns på: www.safflefibernat.valjtjanst.se Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Så här beställer du tjänster via mediaomvandlaren

  1. Anslut en dator direkt till uttaget märkt LAN1 på mediaomvandlaren med en nätverkskabel.

    Viktigt om äldre mediaomvandlare!
    Denna modell är tyvärr inte kompatibel med den senaste uppdateringen i nätet och behöver därför bytas ut för att din anslutning ska fortsätta fungera som den ska. Du känner igen modellen på att den är ljusgrå, har endast ett nätverksuttag och saknar märkningen "LAN1".

    För att anmäla behov av byte, vänligen använd följande länk.

  2. Öppna din webbläsare. Du kommer automatiskt till vår nya tjänsteportal:
    www.safflefibernat.valjtjanst.se Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

  3. Välj den tjänsteleverantör du önskar, jämför tjänster och priser – och beställ direkt via portalen eller genom att kontakta leverantören.

Så här beställer du tjänster via vår tjänsteplattform

  1. Gå till www.safflefibernat.valjtjanst.se Länk till annan webbplats. och välj den tjänsteleverantör du vill beställa tjänster av. Där hittar du även kontaktuppgifter till samtliga leverantörer i nätet.
  2. När du beställer behöver du ange den adress där du vill ha dina fibertjänster. Om du bor i lägenhet behöver du även ange ditt lägenhetsnummer (det interna numret, inte det fyrsiffriga som Skatteverket använder). Om du är osäker, kontakta din fastighetsägare.

  3. Tjänsteleverantören ser till att du får den utrustning som krävs för att kunna använda dina beställda tjänster.

  4. När allt är på plats kan du börja använda dina fibertjänster.

Om du behöver hjälp med att koppla in teknisk utrustning, som till exempel tv-boxar, routrar eller wifi-förstärkare, kontaktar du din tjänsteleverantör eller en lokal elektronikhandlare för support.

Kontakt
  • Säffle fibernät - SÄKOM

    Expedition Säffle fibernät

    SÄKOM

    0533-68 11 10

    Forskningsvägen 1, Säffle

Senast uppdaterad • 2025-05-19