Bild

Johan Österman, kommunikationsansvarig, Maria Olsen, webbkoordinator teknik- och fritidsförvaltningen, och Sara Vintfjärd, kommunikatör

Välkommen till vår nya webbplats!

Äntligen kan vi välkomna Säffles kommuninvånare och resten av omvärlden till kommunens nya webbplats!

Film: Kommundirektör Ingemar Rosén och projektgruppen hälsar välkommen till nya webben.

Nya saffle.se är äntligen här!

På kommunens nya webbplats vill vi visa upp allt det som Säffle har att erbjuda. Vi vill också tillhandahålla information, service och tjänster som förenklar vardagen för våra invånare i Säffle.

Högre tillgänglighet och attraktivt skyltfönster

Under det senaste året har en projektgrupp arbetat med att flytta över, fräscha upp och kvalitetssäkra innehållet från den gamla webbplatsen. Vi har haft som målsättning att skapa en webbplats med hög tillgänglighet. En tydligare innehållsstruktur har utformats, en bättre och mer kraftfull sökfunktion finns att tillgå och inte minst – webben är nu både snygg och trevlig att titta på, ett skyltfönster för Säffle som en plats att bo och verka på. Vi hoppas att den nya webbplatsen erbjuder en bra och inspirerande surfupplevelse!

Vi vill veta vad du tycker

Att lansera en helt ny webbplats med hundratals undersidor innebär förstås att ett och annat fel kan smyga sig in. De första dagarna kan också enstaka tekniska fel inträffa. Det hoppas vi att ni har överseende med. Passa gärna på att rapportera eventuella fel till oss. Vi tar också tacksamt emot synpunkter om kommunens nya webbplats – vad är bra, vad är mindre bra, har vi missat något, hur kan vi se till att den blir ännu bättre? Passa på att tycka till. Det ger oss möjligheten att förbättra webbplatsen ytterligare.

Ta nu chansen att upptäcka nya saffle.se! Klicka runt och bekanta dig med de nya sidorna och den nya layouten. Använd våra digitala tjänster och leta fram det du söker med hjälp av sökfunktionen. Besök våra nya turismsidor och hitta mängder av Säffleinspiration. Vi hoppas att du ska gilla Säffle kommuns nya webbplats!

Projektgruppen genom
Johan Österman, kommunikationsansvarig Säffle kommun, projektledare för webbplatsen

• Johan Österman

Kanaltorget 2A, Säffle