Konsumentrådgivning
Kontakt

Konsumentvägledning

Konsumentvägledningen riktas till Dig som bor i Säffle kommun och som har köpt en tjänst eller en vara från ett företag. Rådgivningen är opartisk och kostnadsfri.

Du kan vända dig till konsumentrådgivningen när du:

  • vill ha råd före köp, att göra en förfrågan
  • har frågor om telefoner och abonnemang
  • ska skriva avtal med en hantverkare
  • har frågor om bilköp och bilreparationer
  • är missnöjd med en vara du har köpt
  • vill ha hjälp att kontakta företag vid en reklamation
  • att förmedla mellan dig och företaget
  • vill ha stöd när du ska anmäla något till Allmänna Reklamationsnämnden (ARN).

I mån av tid erbjuder även konsumentrådgivningen föreläsningar och gruppdiskussioner om konsumenträtt.

Nedan kan du ta del av intressanta filmklipp



  • Allmänna reklamationsnämnden Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. (ARN) är en statlig myndighet som ger icke-bindande avgöranden om hur många tvister mellan konsumenter och företag ska lösas. En betydande majoritet av ARN:s avgöranden följs av de inblandade företagen och konsumenterna. ARN har ingen rådgivning, men man kan göra en anmälan och få sin tvist prövad där. ARN kan sägas vara ungefär som en informell domstol, det är viktigt att man förbereder sin anmälan till ARN ordentligt
Kontakt
  • Handläggare

    Handläggare

    Socialförvaltningen

    0533-68 15 10

    Järnvägsgatan 13, Säffle

    Telefontid
    Vardagar 08:30-09:30

Senast uppdaterad • 2022-05-04