Bild
Kontakt

Underhållsarbete i Värmlandsbro

Renspolning av vattenledningsnätet kommer under april månad att ske i Värmlandsbro

Som ett led i vårt underhållsarbete kommer teknik- och fritidsförvaltningen Säffle-Åmål under april månad att utföra renspolning av vattenledningsnätet i Värmlandsbro. Arbetet kommer att utföras av Pollex AB.

Detta arbete kommer att utföras i etapper, vilken etapp din fastighet ingår i kommer att meddelas i separat information via brevlåda och sms.

Etapp 1 Tisdag 6/4, klockan 10:00-19:00

Etapp 2 Onsdag 7/4, klockan 08:00-18:00

Etapp 3 Måndag 12/4, klockan 10:00-19:00

Etapp 4 Tisdag 13/4, klockan 08:00-18:00

Tänk på att inte öppna några kranar eller spola i toaletten under denna tid!


Vid spolningen, tänk på följande:

  • Vattnet kommer att stängas av enligt tiderna ovan.
    Fyll en eller flera behållare med vatten innan avstängningen om du behöver vatten för matlagning eller hygien. Er fastighet kan bli avstängd vid fler tillfällen. Alla meddelanden gäller.
  • Provisoriskt vatten.
    I vissa områden kommer provisoriskt vatten ställas ut i en vattentank. Mer information om detta kommer att meddelas i separata sms till berörda abonnenter .
  • Grumligt/missfärgat vatten kan förekomma efter en avstängning.
    Grumligheten/missfärgningen är ofarlig. Undvik att tvätta ljus tvätt i samband med avstängningen. Efter avslutad spolning, spola en stund i första tappstället efter vattenmätaren tills vattnet är klart i färgen.
  • Missfärgat vatten och luft i ledningarna
    Spolningen genomförs med en blandning av vatten och tryckluft. Detta innebär att ni kan få kraftiga luftstötar och mycket missfärgat vatten om ni öppnar någon vattenkran eller spolar på toaletten under den tid som spolningen pågår.
  • Framkomligheten begränsas där spolning genomförs.
    Kör sakta och uppmärksamma tillfälliga trafikhänvisningar.
  • Säkerhet vid arbetsområde.
    För din och vår säkerhet ber vi dig att inte vistas runt vårt arbetsområde. Föräldrar, håll gärna ett extra vakande öga på barnen.
  • Vi ber om överseende med eventuella störningar som vårt arbete orsakar.
    Vi jobbar för att du ska påverkas så lite som möjligt. Arbetet är nödvändigt för att vi även i fortsättningen ska kunna leverera ett bra och säkert dricksvatten till dig.
  • Om du är fastighetsägare.
    Vidarebefordra den här informationen till eventuella hyresgäster i din fastighet

Har du några frågor?
Ring vår kundtjänst 0533 – 68 17 50

Du kan även ringa:

Adam Bengtson, Pollex AB: 0705- 98 30 49
Tobias Järvenpää, Pollex AB: 0705-98 30 16

Kontakt
  • Kundtjänst teknik- och fritid

    Frågor om gator, park- och fritidsärenden

    Teknik- och fritidsförvaltningen

    0533-68 17 50

    Järnvägsgatan 9, Säffle

    Öppettider:
    Måndag-fredag: 08:00-16:00
    Lunchstängt: 12:00-13:00

    Efter växelns stängning:
    SOS alarm
    054-83 06 90

Senast uppdaterad • 2021-03-31