Konsumentrådgivning
Kontakt

Konsumentrådgivning

Konsumentvägledningen riktas till Dig som bor i Säffle kommun och som har köpt en tjänst eller en vara från ett företag. Rådgivningen är opartisk och kostnadsfri.

  • Allmänna reklamationsnämndenlänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster (ARN) är en statlig myndighet som ger icke-bindande avgöranden om hur många tvister mellan konsumenter och företag ska lösas. En betydande majoritet av ARN:s avgöranden följs av de inblandade företagen och konsumenterna. ARN har ingen rådgivning, men man kan göra en anmälan och få sin tvist prövad där. ARN kan sägas vara ungefär som en informell domstol, det är viktigt att man förbereder sin anmälan till ARN ordentligt
  • Konsumenternas.selänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster är ett samarbete mellan Konsumenternas Bank- och finansbyrå och Konsumenternas Försäkringsbyrå. "Konsumenternas" ger opartisk vägledning om bland annat banktjänster och försäkringar.
  • Konsumentverket är en statlig myndighet för konsumentfrågor. Passa på att ta del av Konsumentverkets satsning "Hallå konsument!"länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster där du kan hitta mycket detaljrik och lättillgänglig information om många konsumentfrågor.
  • Konsument Europalänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster är en fristående enhet av konsumentverket som ger information och råd när du handlar varor och tjänster utanför Sverige inom EU, Norge och Island.
  • Telekområdgivarnalänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster är en organisation som ger opartisk hjälp till konsumenter om frågor rörande tv, telefoni, fiberanslutning och bredband.
Kontakt
  • Handläggare

    Handläggare

    Socialförvaltningen

    0533-68 15 10

    Järnvägsgatan 13, Säffle

    Telefontid
    Jämna veckor: Torsdag och fredag 08:30-09:30
    Ojämn vecka: Onsdag 08:30-09:30

Senast uppdaterad • 2020-10-20