Är du vår nya arbetsledare?

Säfflebostäder AB är ett kommunalt helägt bolag med 1300 lägenheter och 100 kommersiella lokaler. Bolaget förvaltar cirka 220 000 kvadratmeter area, varav drygt hälften är förvaltningsuppdrag för kommunens skolor, förskolor, äldreboende och förvaltningsbyggnader samt för industri- och kommersiella lokaler till andra bolag i kommunkoncernen.

Vill du vara inspiratör och utveckla våra team med fastighetsskötare som arbetsledare.

Vår nuvarande arbetsledare kommer att byta tjänst och därför söker vi nu en ny och engagerad person för detta uppdrag

Dina arbetsuppgifter:

• Ansvara för att dagligen arbetsleda och inspirera en arbetsgrupp på ca 20 fastighetsskötare samt ha ansvar för deras arbetsmiljö.
  • Utöva personalansvar för medarbetarna inom avdelningen samt leda och coacha dem.
  • Arbeta målinriktat för att effektivisera och få in nya arbetssätt i förvaltningen som ökar fastigheternas driftnetto och minska dess miljöpåverkan.
  • Avropa varor och tjänster från ramavtal, enligt LOU, samt följa upp dem.
  • Introducera nya entreprenörer efter upphandling.
  • Ansvara för att lagar och förordningar följs.
  • Bygga goda och långsiktiga relationer med hyresgäster, kommunen och andra samarbetspartners.
  • Beredskap ingår i tjänsten

Dina kvalifikationer:

• Eftergymnasial utbildning inom förvaltning eller liknande, alternativt arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig kompetens.
  • Erfarenhet av arbete som arbetsledare eller andra ledande egenskaper är meriterande.
  • Erfarenhet av fastighets- och utemiljöskötsel är meriterande.
  • God förmåga att uttrycka dig i svenskaspråket, tal och skrift.
  • Goda kunskaper i webbaserade arbetsverktyg, Officepaket och fastighetssystem är meriterande
  • Ha god kunskap om ramavtal och förståelse för regelverket LOU.
  • Körkort för bil är krav.
  • Stor vikt läggs vid personliga egenskaper.

Vem är du?

Vi söker dig som är intresserad av både våra kunder och medarbetare och som har förmåga att se och möta våra kunders behov samt utveckla och stötta våra medarbetare. Det är viktigt att du är social och har förmåga att skapa en öppen och förtroendefull dialog, både internt och externt. Samtidigt är du en drivande och tydlig ledare som vill jobba på ett affärsmässigt sätt. Vi sätter stor vikt vid att kunden upplever oss som professionella. Vidare ser vi att det är viktigt att du som ledare är medveten om dina styrkor och svagheter och förstår hur ditt beteende påverkar andra.

Vad erbjuder vi?

Tjänsten ligger idag under förvaltningsavdelningen och närmsta chef är förvaltningschefen. Vi erbjuder en arbetsplats där medarbetarna inspireras till att tänka nytt och vågar utmana invanda arbetssätt. Ett fritt och roligt arbete där rätt person kommer kunna sätta stor egen prägel. Att arbeta hos oss är varierande och utmanande och kräver stort personligt engagemang.

Ansökan

Ansökan skall vara inkommen senast 12 April och innehålla CV, personligt brev samt löneanspråk.

Ansökan skickas till förvaltningschef Jonas Torpman.

Säfflebostäder AB
661 80 Säffle