Grannsämja
Kontakt

Trivsel

Vi eftersträvar en så hög servicenivå som möjligt. Därför har vi något som vi kallar för fastighetsjour och tjänstemannajour. Om olyckan skulle vara framme och det är ett akut ärende kan Du kontakta vår jour som skickar ut en av våra fastighetsskötare till Dig.

Störningar

Vi på Säfflebostäder AB har en service vi kallar för Störningsjouren. Detta innebär att om du exempelvis har en granne som för mycket oväsen så kan du ringa Störningsjouren som sedan kallar ut Securitas till rätt adress. Den störande hyresgästen debiteras då 1500 kronor för Securitas utryckning och får även hem ett varningsbrev. Upprepade störningar kan leda till avhysning.

Störningsjouren nås alltid efter kontorstid på 054-83 06 70.

Prata dock gärna först själv med den störande hyresgästen. Oftast löser sig störningen med en bra dialog.

Ta hänsyn

Ta hänsyn till dina grannar, speciellt mellan klockan 22:30-06:00 då de flesta människor vill sova.

Berätta för dina grannar att du ska ha fest ett par dagar i förväg. Då är det lättare att ha överseende med skratt och musik. Nästa gång är det kanske grannens tur att ha fest?

Du är alltid ansvarig för hur dina gäster beter sig i huset.

Kontakt
  • Störningsjouren

    Anmälan om störningar efter kontorstid

    Säfflebostäder AB

    054-83 06 70

    Ingen e-post tillgänglig

    Ingen besökadress tillgänglig

  • Marika Torstensson

    Planeringschef

    Säfflebostäder AB

    0533-68 17 06

    Hamngatan 4 B, Säffle

Senast uppdaterad • 2020-01-27