Bild
Kontakt

Vanliga frågor - Företag

Genom att registrera ditt företags kontaktuppgifter i vår SMS-tjänst får ni information om när och hur bytet kan påverka just er. Ni kan ange en specifik kontaktperson som får denna information under processen.

Vi strävar efter att minimera störningar, men exakt tidsåtgång kan variera beroende på flera faktorer. Räkna med att uppkopplingen kan vara instabil under hela dagen.

Det exakta datumet för er övergång meddelas via SMS-tjänsten en vecka innan. Ni får även en påminnelse dagen innan samt på dagen det sker och en bekräftelse dagen efter att bytet är klart.

Dina tjänster: Detta syftar på de internet- och TV-tjänster du får från en leverantör, som bredband, TV-kanaler och streamingtjänster. Om WAN-lampan på fiberkonvertern lyser på din fiberkonverter, fungerar din anslutning. Kontakta då din tjänsteleverantör för support gällande tjänsterna.

Din anslutning: Detta handlar om den tekniska kopplingen till internet eller TV-nätverket, till exempel fiberanslutning eller kabel som gör att du kan ta del av tjänsterna. Om WAN-lampan inte lyser på din fiberkonverter, tyder detta på ett problem med anslutningen. Kontakta i så fall Säffle Fibernät för vidare hjälp.

När migeringen är slutförd skickar vi ett SMS dagen efter som bekräftar att övergången är genomförd. Om ni har registrerat en e-postadress kan ni även få denna information via e-post. Vi rekommenderar att ni kontrollerar följande för att säkerställa att allt fungerar som det ska:

  1. Testa era tjänster, såsom internet, telefoni eller TV, för att verifiera att de fungerar som vanligt.
  2. Om du upptäcker några problem med din anslutning, kontakta vår kundtjänst via e-post på bredband@sakom.se eller registrera en felanmälan i vårt ärendehanteringssystem för att få ett ärendenummer att hänvisa till.
  • För problem med era tjänster (t.ex. internet eller telefoni), kontakta er tjänsteleverantör.
  • För problem med själva anslutningen, gör en felanmälan via formuläret på vår hemsida eller kontakta vår kundtjänst bredband@sakom.se.

Utse en huvudkontaktperson på företaget som registrerar sig i SMS-tjänsten. Denna person kan sedan vidarebefordra information till ert IT-team och andra relevanta medarbetare.

Förbered er genom att:

  1. Säkra viktig data – Gör regelbundna säkerhetskopior av verksamhetskritisk information.
  2. Ha en alternativ kommunikationskanal – T.ex. mobiltelefoner eller ha en backup-anslutning.
  3. Informera kunder och samarbetspartners – Låt dem veta om eventuella störningar i förväg.

Eventuell kompensation hanteras av er tjänsteleverantör. Vi rekommenderar att ni kontaktar dem direkt om ni upplever problem som påverkar er verksamhet.

Ja, vår hemsida erbjuder information på flera språk. Ni kan välja språk i övre högra hörnet på webbplatsen.

Syftet är att förbättra våra system och erbjuda er en stabilare och mer användarvänlig tjänsteportal. Detta gör att vi kan ge snabbare och mer effektiv support vid eventuella problem.

Efter bytet kan det ske vissa förändringar i era tjänster. Eventuella ändringar hanteras av er tjänsteleverantör, de ska kontakta er för att informera om ändringar, uppsägning, eller förnyelse av avtal. Om ni inte hör något från er tjänsteleverantör kan ni räkna med att era tjänster fortsätter fungera som vanligt.

Företag som är anslutna till Säffle Fibernät kan använda safflefibernat.valjtjanst.se Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. för att hitta anpassade tjänster för sitt behov, inklusive bredband, telefoni och andra digitala lösningar. På plattformen kan du enkelt jämföra olika leverantörer och deras erbjudanden för att hitta den bästa lösningen för din verksamhet. Om ditt företag redan har en aktiv tjänst fortsätter den som vanligt, men vid behov kan du enkelt byta eller uppgradera via den nya plattformen.

Läs mer och se alla leverantörer på safflefibernat.valjtjanst.se Länk till annan webbplats..

Kontakt
  • Säffle fibernät - SÄKOM

    Expedition Säffle fibernät

    SÄKOM

    0533-68 11 10

    Forskningsvägen 1, Säffle

Senast uppdaterad • 2025-04-01