
Så påverkar bytet av tjänsteplattform din verksamhet
Under våren 2025 byter vi en ny tjänsteplattform för Säffle Fibernät. Det innebär stabilare uppkoppling, snabbare åtgärder vid problem och bättre möjligheter att använda framtidens digitala tjänster.
Registrera en kontaktperson för att få SMS om driftinformation!
För att få viktig information om driftstörningar och när övergången sker bör ni registrera en kontaktperson för vår SMS-tjänst.
Då får ni:
- Tider för när er anslutning påverkas.
- Uppdateringar om eventuella störningar.
- Bekräftelse när allt fungerar som det ska.
Observera! Kontaktpersonen ska ange adressen för den anslutning som är kopplad till företaget som kontaktpersonen representerar.
Korta driftstörningar kommer ske under övergången
För de flesta verksamheter kommer övergången ske utan problem, men driftstörningar kommer att ske när anslutningen flyttas.
- Få information i tid
Registrera en kontaktperson för SMS-uppdateringar och få exakta tider för när er anslutning påverkas (innan, under och efter).
- Extra känsliga verksamheter
Är er verksamhet beroende av en stabil uppkoppling? Kontakta er tjänsteleverantör för rådgivning.
Planera och förbered er för eventuella avbrott
För att se till att övergången påverkar er verksamhet så lite som möjligt, tänk på följande:
- Ha en reservplan
Se till att ha en alternativ uppkoppling, som mobilnät, om internet är avgörande för verksamheten. - Informera personalen
Berätta i förväg att korta störningar kan förekomma och hur de kan hanteras. - Registrera en kontaktperson
Se till att ni har en kontaktperson som är redo att ta emot SMS med uppdateringar och driftinformation.
Vanliga frågor (FAQ)
Vi har samlat svar på de vanligaste frågorna för företag:
Behöver du hjälp?
Om ni upplever problem eller störningar - gör i första hand en felanmälan via vårt formulär. Det hjälper oss att lösa ärendet snabbare.