Bild
Kontakt

Så påverkar bytet av tjänsteplattform dig som fastighetsägare

Under våren 2025 byter vi till en ny tjänsteplattform för Säffle Fibernät. Det betyder stabilare uppkoppling, snabbare hjälp vid problem och bättre möjligheter att använda framtidens digitala tjänster.

Få viktig information direkt via SMS!

För att hålla dig uppdaterad och veta exakt när din fastighet påverkas av övergången, registrera dig för vår SMS-tjänst. Då får du:

  • Tider för när din fastighet påverkas.
  • Uppdateringar om eventuella avbrott.
  • Bekräftelse när allt fungerar igen.
Registrera dig för SMS-tjänsten här

Kortare driftstörningar kommer ske när din anslutning flyttas

De flesta kommer inte märka någonting och behöver inte göra något.

  • Om dina tjänster i fastigheten påverkas kommer du att kontaktas av din tjänsteleverantör.
  • Driftstörningar kommer att ske under övergången (registrera dig här för att få information när din fastighet påverkas).

Information till hyresgäster

För att dina hyresgäster ska vara förberedda behöver du informera dem om eventuella störningar och ändringar i deras tjänster.

  • Informera dina hyresgäster
    Skicka mejl, sätt upp informationslappar i trapphuset eller prata direkt med dem.
  • Dela informationen från Säffle Fibernät
    Hänvisa till vår hemsida och dela information som förklarar vad bytet av tjänsteplattform innebär.

Ladda ned vår PDF , 763.2 kB. som förklarar för dina hyresgäster vad uppgraderingen innebär.

Vanliga frågor (FAQ)

Vi har samlat svar på de vanligaste frågorna för fastighetsägare.

Vanliga frågor och svar

Behöver du hjälp?

Om du upplever problem, gör en felanmälan via vårt formulär. Det är snabbaste sättet att få hjälp.

Gör en felanmälan här

Tack för ditt tålamod och samarbete under övergången!

Kontakt
  • Säffle fibernät - SÄKOM

    Expedition Säffle fibernät

    SÄKOM

    0533-68 11 10

    Forskningsvägen 1, Säffle

Senast uppdaterad • 2025-02-21