%20(2)%20181016_ESSfoto_Safflekommun-17.jpg)
Drift, support och felanmälan
Har du problem med din tjänst vänder du dig direkt till din tjänsteleverantör i första hand. Nedan samlar vi planerade och pågående driftstörningar i nätet. Under Frågor och svar hittar du information om de vanligaste frågorna vi har från våra kunder.
Klicka på länken till bredbandswebben.se för att hitta kontaktuppgifter till respektive tjänsteleverantör bredbandswebben.se Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. för att komma i kontakt med din leverantör för support och felanmälan.
Felanmälan
Du som kund ska alltid kontakta din tjänsteleverantör om du upplever problem med fibernätet.
I formuläret nedan kan du felanmäla din fiberanslutning eller rapportera avvikelser som du upptäckt på fibernätet.
Kundtjänst finns även tillgänglig för felanmälan på: 0533-68 11 10
Mån-Fre 08.00- 15.00,
Nedan film innehåller självavhjälpningstips vid fel på dina tjänster eller anslutning.
Felanmälan helg
Under helgerna har vår kundtjänst stängt. Kontakta din tjänsteleverantör om du har problem med fibernätet.
Driftstörningar
Information kring alla kända driftstörningar publiceras här nedan. Vi försöker uppdatera med information så snart vi kan (med undantag för kvällar och helger).
PLANERADE AVBROTT
Torsdagen den 23:e mars genomför vi ett serviceavbrott på fibernätet på Lindbacken. Arbetet startar kl. 08.00 och beräknas vara färdigt kl. 16.00. (Vi reserverar oss för eventuella förseningar.)
Vi kommer koppla in kunder löpande under arbetets gång. Efter avbrottet kan du ev. behöva starta om din tekniska utrustning för att få dina tjänster att fungera igen. Vi hoppas på din förståelse och gör allt vi kan för att du som kund inte ska påverkas längre än nödvändigt av detta arbete.
Berörda kunder är aviserade angående avbrottet
Andra frågor
Vi har samlat de vanligaste frågorna under sidan Frågor och svar. (FAQ)