E-postfaktura
Teknik- och fritidsförvaltningen Säffle-Åmål, som skickar ut fakturor för vatten och renhållning, kan erbjuda företag och privatpersoner att få sina fakturor i pdf-format via e-post.
En e-postfaktura skickas till dig via e-post. Fakturan bifogas som en pdf-fil i e-postmeddelandet. Den kommer att se ut precis som din nuvarande pappersfaktura.
Vanliga frågor om E-postfaktura
Hur anmäler jag mig för att få e-postfaktura?
Du tar kontakt med kundtjänsten för vatten och renhållningsavgifter på telefon 0533-68 15 89.
När vi har lagt in dig som mottagare av e-postfaktura, skickar vi alltid en testfaktura, för att kunna säkerställa att e-posten kommer fram.
Hur vet jag att jag har mottagit en e-postfaktura?
Du måste regelbundet kontrollera inkorgen för den e-postadressen du har anmält som mottagare.
Får jag en pappersfaktura?
Nej, när du är anmäld till e-postfaktura kommer du inte längre att få en pappersfaktura gällande vatten och renhållning från Säffle-Åmål Teknik- och fritidsförvaltningen.
Vilken information innehåller e-postfakturan?
E-postfakturan innehåller precis samma information som din vanliga pappersfaktura.
När får jag min e-postfaktura?
E-postfakturan får du någon dag tidigare än när du skulle fått din vanliga pappersfaktura.
Vad händer om jag missar att betala min e-postfaktura?
Om du skulle missa att betala din e-postfaktura så kommer kundtjänsten för vatten och renhållningsavgifter att skicka en påminnelse på papper.
Vad händer om jag byter e-postadress?
Om du byter e-postadress så måste du anmäla den nya e-postadressen till oss. Det gör du på samma sätt som innan, läs mer under rubriken "Hur anmäler jag mig för att få e-postfaktura?".
Vart vänder jag mig om jag har frågor angående en e-postfaktura?
Om du har frågor angående din faktura kontaktar du kundtjänsten för vatten och renhållningsavgifter på telefonnummer 0533-68 15 89 eller varenhallning@saffle.se.